Garantiebepaling Flexit
- Flexit-producten die worden geleverd door Nordic Energy Solutions, worden geleverd
- met twee jaar fabrieksgarantie.
- Alle reserveonderdelen, inclusief onderdelen besteld voor service onder garantie, worden gefactureerd. Zodra de vervangen onderdelen aan ons zijn geretourneerd en door de fabrikant zijn goedgekeurd onder de garantievoorwaarden, ontvangt u een creditfactuur voor de vervangen onderdelen.
- Voor alle producten worden uitsluitend originele reserveonderdelen, geleverd door Nordic Energy Solutions, geaccepteerd als vervangingsonderdelen.
- Warmtepompen waaraan binnen een jaar na installatie geen onderhoud is uitgevoerd, vallen buiten de garantievoorwaarden.
Garantiebepaling Akvaterm & Jäspi
Kaukora Oy biedt garantie op haar producten tegen materiaal-, ontwerp- en fabricagefouten. De garantieperiode verschilt per productgroep en begint op de aankoopdatum. De garantie geldt alleen als de installatie correct is uitgevoerd volgens de instructies en geldende voorschriften.
Garantieperiodes
- Buffervaten, elektrische boilers, ketels, zonnecollectorsystemen, koelapparatuur: 2 jaar
- Accessoires en reserveonderdelen: 1 jaar
- Filters en slijtageonderdelen: geen garantie
Garantiebepaling Thermia
Thermia-producten die worden geleverd door Nordic Energy Solutions, hebben een fabrieksgarantie van twee plus drie jaar:
- Twee jaar garantie op onderdelen en arbeid.
- Drie jaar extra garantie op uitsluitend onderdelen.
- Reserveonderdelen en accessoires hebben een garantieperiode van één jaar.
- Alle reserveonderdelen, inclusief onderdelen besteld voor service onder garantie, worden gefactureerd. Zodra de vervangen onderdelen aan ons zijn geretourneerd en door de fabrikant zijn goedgekeurd onder de garantievoorwaarden, ontvangt u een creditfactuur voor de vervangen onderdelen.
- Voor alle producten worden uitsluitend originele reserveonderdelen, geleverd door Nordic Energy Solutions, geaccepteerd als vervangingsonderdelen.
- Warmtepompen waaraan binnen een jaar na installatie geen onderhoud is uitgevoerd, vallen buiten de garantievoorwaarden.
Tijdsnormen voor vervanging van onderdelen
- Elektrische componenten: 1 uur
- Hydraulische componenten: 2 uur
- Onderstel vervangen: 2,5 uur
De bovenstaande uren kunnen worden gefactureerd op basis van de garantievoorwaarden. Let op: de genoemde tijden zijn exclusief reisuren.
Reisvoorwaarden
- De enkele reisafstand wordt berekend volgens de routeplanner van de vestiging naar de locatie.
- Voor garantie gerelateerde werkzaamheden wordt een tarief van €70,- per uur gehanteerd.
Garantieclaims
Garantieclaims kunnen worden ingediend door het formulier “Garantieclaim” volledig en gedetailleerd in te vullen. Bij ontbrekende gegevens behoudt Nordic Energy Solutions zich het recht voor om de garantieclaim af te wijzen.
Garantieopvolging
Nordic Energy Solutions komt op locatie bij een tweedelijns storing. Eerstelijns storingen vallen onder de verantwoordelijkheid van de installateur. Indien de installateur aanwezig is voor een analyse, is Nordic Energy Solutions telefonisch beschikbaar voor ondersteuning.
Contactgegevens
Support NES
E-mail: support@nordicenergy.nl
Telefoon: 088-33 45 670 (bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08:00 – 16:30)
Storingsafhandeling
Na inbedrijfname is de installateur verantwoordelijk voor eerstelijns storingen. Nordic Energy Solutions biedt technische ondersteuning op afstand.
Eerstelijns storingen
- Instellingen wijzigen op aanvraag van de klant.
- Storingen analyseren.
- Onderdelen vervangen.
- Bij een storingsaanvraag die valt onder de eerstelijns storingen, worden de gewerkte uren door Nordic Energy Solutions gefactureerd. Het vervangen onderdeel wordt vergoed onder garantie, mits de garantie nog van toepassing is.
Tweedelijns storingen
- Storingen aan de koudemiddelzijde.
- Regeltechnische mankementen.
Installatievereisten
- Installatie moet worden uitgevoerd door een gekwalificeerde professional.
- Het apparaat moet correct worden aangesloten op een geschikt systeem met voldoende watercapaciteit.
- Elektrische en bouwtechnische voorschriften moeten worden gevolgd.
- De installatieplaats moet geschikt zijn (droog, stofvrij, met goede waterafvoer).
- Waterkwaliteit moet voldoen aan de specificaties om corrosie te voorkomen.
Gebreken die niet onder garantie vallen
- Defecten veroorzaakt door incorrecte, gebrekkige of wetsovertredende installatie of gebruik, inclusief bouwvoorschriften en technische specificaties van Kaukora.
- Defecten als gevolg van foutieve reparaties of ongeoorloofde modificaties. Defecten door onvoldoende onderhoud.
- Transportschade of soortgelijke schade.
- Schade door bevriezing van het apparaat.
- Slijtage en veroudering van het apparaat.
- Slijtonderdelen zoals filters die periodiek vervangen moeten worden.
- Defecten veroorzaakt door abnormale installatieomstandigheden.
- Defecten door waterkwaliteit die niet aan de vereisten voldoet.
- Defecten door onjuist of nalatig gebruik van het apparaat.
- Defecten veroorzaakt door externe factoren zoals stroomstoringen.
- Schade door natuurverschijnselen zoals stormen en blikseminslagen.
- Indirecte schade veroorzaakt door het product.
- Werkzaamheden die niet direct betrekking hebben op het apparaat, zoals het demonteren van installatiestructuren.
Niet vergoede kosten onder garantie
- Installatie in een niet-goedgekeurd gebied/markt of door een niet-geautoriseerde persoon.
- Verlengde garantie zonder gedocumenteerde goedkeuring van Nordic Energy Solutions.
- Extra kosten als gevolg van bouwkundige aanpassingen, opruimwerkzaamheden en dergelijke.
- Abnormale werking van het product.
Retournering van defecte onderdelen
- Onderdelen moeten binnen 30 dagen worden teruggestuurd naar Nordic Energy Solutions.
- Retourzendingen moeten voorzien zijn van een compleet ingevuld garantieformulier.
- Onjuist geretourneerde onderdelen worden niet vergoed.
- Defecte onderdelen die goedgekeurd zijn voor garantie, worden en blijven eigendom van Nordic Energy Solutions.